Narzędzia TIK

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet








Gry dla przyszłych programistów:
https://blockly-games.appspot.com/?lang=pl


Kodowanie muzyki:
https://musiclab.chromeexperiments.com/Experiments


Kodowanie za pomocą strzałek:
http://botlogic.us/#sthash.DE3ahPEs.1OLh9FSJ.dpbs

Graficzne dyktanda:
https://www.digipuzzle.net/minigames/mathdraw/mathdraw_grid.htm?language=english&linkback=../../education/math/index.htm


Wirtualna tablica

https://awwapp.com/b/utesqrorb/







TIK NA ZAJĘCIACH KOMPUTEROWYCH



Obraz2Uczniowie klas II-IV na zajęciach komputerowych uczyli się głównie w oparciu o TIK.
Po przygotowaniu materiałów (np. linków do określonych zasobów internetu, instrukcji lub zadań w formie elektronicznej, które można realizować offline lub online), uczniowie w czasie lekcji samodzielnie lub w parach, uczyli się w oparciu o materiały oraz technologię. Pracowali na komputerach w pracowni, wykorzystywali tablicę interaktywną.Ten schemat pracy na lekcjach wymagał od nas wszystkich też dużego zaangażowania. Niemniej jednak ten model nauczania sprzyjał bardzo aktywnemu uczeniu się uczniów, trafiał w ich potrzeby i umiejętności. Zajęcia komputerowe stały się jednymi z najbardziej wyczekiwanych w tygodniu nauki:) To najlepsza nagroda i rekomendacja dla pracy nauczyciela.
Krótka prezentacja naszych dokonań z linkami do programów:
1. Weavesilk - kosmiczna symetria – aplikacja dostępna pod adresem http://weavesilk.com 
DSC00930        DSC01075
DSC01086     DSC01090
zaj komp     zaj komp1
zaj komp2
2. Graffiti Creator:  http://www.graffiticreator.net/ to program do tworzenia własnego niepowtarzalnego graffiti,  napisów, logo, tytułów. Tak wyglądają imiona wykonane zaprojektowane przez moich uczniów z klas II i III:
Klasa II a    Klasa II b
Klasa III a
3.Pędzle Bomomo - Zabawa graficzna, od której trudno się oderwać.Kliknij link http://bomomo.com, aby otworzyć zasób. Picasso_bomomoObraz1
bomomo-3543 20150917_100317
4. PiZap - Swietna zabawa i tworzenie memów w programie http://www.pizap.com/
2 a w pizapie 3a komiks 3a3 20151105_103232
5. Puzzle online – JigsawPlanet. Doskonała zabawa pod adresem: http://www.jigsawplanet.com/
20151105_102513  20151105_102522
6. Kizoa. W tym roku nasze życzenia świąteczne wykonaliśmy w świetnym programie http://www.kizoa.com.
Życzenia świąteczne przygotowane w programie prezentowaliśmy już na blogu:
7. Animate Go . Tworzenie prostych filmów animowanych - http://www.abcya.com/animate.htm
Przykładowy filmik stworzony na potrzeby lekcji.
8. Flame Painter to unikalny, eksperymentalny program do rysowania. Narzędzie, które moze zainspirowac każdego by został artystą. Możliwe są różne ustawienia farby czy pędzla, a także malowanie ogniem.
20160107_102851 20160107_102923 20160107_103156 20160107_103220 20160107_103414 20160107_111138 20160107_111554 20160107_111623
9. Tux pain jest bezpłatnym ,bardzo łatwym w obsłudze programem do rysowania dla dzieci w wieku 3-12 lat . Dzieci otrzymują czyste płótno i różnorodne narzędzia, które wspomagają ich kreatywność.  Znajdziemy go pod adresem: http://www.tuxpaint.org/?lang=pl_PL
20151029_092014 20151029_092528 20151029_092907 20151029_093346 20151029_102132 20151029_110112 20151029_112523 20151029_112726
10. Toony Tool . Bardzo proste narzędzie do tworzenia komiksów w wersji mini. Znajdziemy go pod adresem:  http://www.toonytool.com/
20160107_100113 20160107_100307 20160107_100809 20160107_102616
11. CrossWord Labs –  Za pomocą Crossword Labs mozna w bardzo prosty sposób układać krzyżówki. Program jest darmowy i umożliwia także zapisanie, przesyłanie i tworzenie arkuszy z krzyżówkami do wydruku.
20151203_091825 20151203_092846 20151203_095752 20151203_112239 20151203_112242
12. Sprawdzamy swoje wiadomości – przygotowane quizy, krzyzówki itp. i umieszone przez nauczyciela na http://learningapps.org/  pozwoliły utrwalić zdobytą wiedzę.
DSC03323 DSC03327 DSC03339 DSC03341 DSC03358 DSC03359 DSC03373 DSC03376 DSC03378
To tylko niektóre z poznanych przez nas programów.. Jest ich sporo,  ale wciąż jesteśmy otwarci na nowe, nieodkryte przestrzenie… :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz