"Nauka pisania programów, to gimnastyka dla mózgu. Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką"
Bill Gates
Drogi Rodzicu,
Masz w domu komputerowca, który każdą wolną chwilę spędza
przed monitorem.
Uważasz, że to bez sensu?
Przekonaj się, że to jednak ma sens!
U nas siedzenie przed
komputerem nabiera innego wymiaru.
Serio. Programowanie, grafika komputerowa,
robotyka to umiejętności przyszłości. Mogą otworzyć Twojemu dziecku drzwi do
świetnej pracy i sprawić, że jego hobby stanie się pasją na całe życie.
Celem naszej pracy jest rozwijanie w dzieciach umiejętności analitycznego i
kreatywnego myślenia, o którego przydatności w życiu nie trzeba nikogo
przekonywać.
Pokazujemy w naszej szkole, jak można się uczyć samemu i od kolegów. Pomagamy
odkrywać nowe języki, programy i aplikacje. Nie szkolimy z korzystania z
nich. Ale zadajemy pytania, które pozwolą uczyć się samodzielnie. A potem uczyć
innych.
Chcesz, żeby Twój zamknięty w sobie gracz komputerowy
zamienił się w programistę, pogromcę i wynalazcę nowych technologii?
Z nami zrobi pierwszy krok!
Jeśli ktoś miałby jakieś wątpliwości zachęcam do lektury
artykułów na stronie Mistrzów Kodowania
- Czy programowanie to właściwe zajęcie dla dzieci?
- Poznaj 5 powodów dla których warto uczyć dziecko programowania.
Dlaczego warto uczyć dzieci programowania?
Umiejętność programowania, poza tym że sama w sobie jest bardzo przydatna pozwala również nauczyć dzieci i młodzież zbioru bardzo ważnych umiejętności przydatnych w życiu. Oto one…
1. Uczenie myślenia przyczynowo – skutkowego
To chyba najważniejsza umiejętność, której uczy programowanie, a niestety jak się wydaje zanikająca. Współczesna kultura nie uczy dzieci i młodzieży myślenia przyczynowo skutkowego, a raczej podążania za impulsami, podejmowania decyzji zna podstawie powierzchownych danych (np. reklamy) i konformizmu (oczywiście często pod płaszczem indywidualizmu). Myślący i przewidujący konsekwencje swoich działań młody człowiek mniej narażony jest na negatywny wpływ swoich rówieśników, reklamy, negatywnych idoli, itp.
2. Uczenie wytrwałości
Programowanie uczy również wytrwałości. Prosty program możemy napisać szybko, ale taki, który będzie spełniał nasze wymagania wymaga od nas większego zaangażowania. Realny cel, jakim jest ukończenie programu i satysfakcja, z tego, że działa on zgodnie z naszymi oczekiwaniami, bardzo mocno motywuje do wytrwałości i uczy pracowitości, a także….
3. Uczenie kreatywności
…a także kreatywności, ponieważ nie zawsze dany program da się napisać w prosty sposób i bardzo często potrzebujemy niestandardowych dróg dojścia do celu. Wytrwałość w połączeniu z kreatywnością to połączenie, które sprawia, że młody człowiek osiągnie w życiu każdy z postawionych sobie celów.
4. Uczenie sprawczości
Nic tak nie uczy młodego człowieka tego, że jego działanie wpływa na świat, jak skonstruowanie czegoś, co działa. Nawet prosty program komputerowy jest świetnym przykładem czegoś co działa, a tworząc go dziecko doświadcza, że coś samo skonstruowało.
.5. Budowanie fascynacji matematyką
Często o tym zapominamy, ale przecież programowanie w dużej mierze opiera się na matematyce, z którą wielu z naszych uczniów ma problemy, głównie też przez to, że może nie widzieć w niej życiowych zastosowań. A przecież liczby, systemy, zmienne, zbiory i wartości to pojęcia matematyczne, bez których nie dałoby się programować.
6. Komputer to narzędzie pracy, a nie tylko rozrywki
Czasami młodzież jakby o tym zapomina, że komputer i komórka to nie tylko narzędzie rozrywki i utrzymywania kontaktu z innymi, ale także potężne narzędzia, które rozwijają ludzkość, gospodarkę, naukę, społeczeństwo i prawdopodobnie w większości pracy, którą kiedyś będą wykonywać nie sposób będzie się obejść bez komputera. Dobrze jest więc nie tylko wiedzieć jak uruchomić Facebooka, ale jak skutecznie wykorzystywać komputer do pracy.
7. Radzenie sobie z zagrożeniami Internetowymi
Komputery, komórki i Internet to niestety nie tylko świetne narzędzia, ale niestety również źródło zagrożeń, z których nawet dorośli często nie zdają sobie sprawy. Przecież za pomocą Internetu zarządzamy nie tylko naszymi kontaktami, ale również danymi, a także pieniędzmi, dlatego ważne jest uczenie rozwagi w korzystaniu z tych narzędzi, żeby ustrzec młodzież nie tylko przez negatywnymi zjawiskami społecznymi takimi jak mowa nienawiści (tzw. hejt), ale także byciu okradzionym lub oszukanym.
8. Dobra praca
Ostatnim wymiarem uczenia programowania jest to, że programista to zwód przyszłości. Nasz rynek pracy jest bardzo niestabilny, ale raczej pewne jest to, że ludzie nie przestaną używać szeroko rozumianych komputerów (urządzeń mobilnych, robotów, inteligentnych systemów), a wręcz będą używać ich coraz więcej i w coraz nowych wymiarach życia. Dlatego też osoba, która potrafi programować bez problemu znajdzie dobrą pracę.
Czy do nauki programowania potrzebny jest komputer?
Oczywiście, że nie. Podstawą programowania jest sposób myślenia związany z wykonywaniem czynności w określonej kolejności w określonych warunkach – taki zbiór czynności to algorytm. Bardzo wiele naszych czynności opiera się na algorytmach, np. udzielanie pierwszej pomocy, czy nawet robienie zakupów czy nastawianie prania. A więc uczenie programowania można rozpocząć, od prostego układania czynności w ciągi.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz